ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ
Με τον όρο αντικατάσταση κουφωμάτων αναφερόμαστε σε όλες τις εργασίες που χρήζουν να γίνουν για την αλλαγή ενός υπάρχοντος τοποθετημένου κουφώματος. Στην Ελλάδα σήμερα, υπάρχει εγκατεστημένος ένας τεράστιος αριθμός κουφωμάτων, όπου η παλαιότητα των οποίων είναι από 15 έτη και άνω. Τα συγκεκριμένα κουφώματα μπορεί τη χρονική στιγμή που τοποθετήθηκαν να ικανοποιούσαν τις ανάγκες εκείνης της εποχής, αλλά σήμερα θεωρούνται παρωχημένα και ακατάλληλα. Η τεχνολογία και οι τεχνογνωσία εκείνης της εποχής, δημιούργησαν κουφώματα τα οποία δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες θερμομόνωσης, ηχομόνωσης και ασφάλειας καθώς επίσης και στις σύγχρονες αρχιτεκτονικές τάσεις. Ο νέος τρόπος ζωής και οι σημερινές ανάγκες, απαιτούν πλέον συστήματα αλουμινίου με υψηλή τεχνολογία και υψηλή αισθητική, στοιχεία τα οποία βελτιώνουν την ασφάλεια και την ποιότητα ζωής.
Η κατασκευή των παλαιοτέρων κουφωμάτων πριν από 15 και πλέον χρόνια ήταν: |
Ξύλινα ανοιγόμενα κουφώματα με ανοιγόμενα παντζούρια ή με ξύλινα ρολά .
Ανοιγόμενα αλουμινίου τύπου ΑΤ με ανοιγόμενα παντζούρια ή με ρολά .
Συρόμενα αλουμινίου τύπου ΑΤ Επάλληλα με και χωρίς σήτα, με και χωρίς ρολό.
Μονόφυλλο και δίφυλλο χωνευτό τζάμι, σήτα, παντζούρι
Μονόφυλλο και δίφυλλο χωνευτό τζάμι, με και χωρίς σήτα, με και χωρίς ρολό
Τα ανωτέρω κουφώματα έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, τα οποία από τη φύση τους δημιουργούν έντονη την ανάγκη της αντικατάστασης.
Συγκεκριμένα τα ξύλινα κουφώματα δεν έχουν κανένα παρέμβυσμα να εμποδίσουν τον αέρα την σκόνη ακόμα και το νερό στο εσωτερικό της οικείας, έχουν απλό μονό τζάμι πάχους 4αρων έως 5 χιλιοστών με άμεση συνέπεια την ανύπαρκτη θερμομόνωση και ηχομόνωση. Κατασκευάζονταν από ογκώδη ξύλα, τόσο στις κάσες όσο και στα φύλλα στα ποια στο κάτω μέρος έχουν ξύλινο ταμπλά ύψους 30 έως 50 πόντους και έτσι η επιφάνεια υάλωσης, θέασης και φωτισμού είναι πολύ μικρή. Συνεργάζονται με εξαιρετικά ογκώδη κουτιά ρολού, τα οποία προεξέχουν στο εσωτερικό της κατοικίας από τα οποία περνά ο αέρας και η σκόνη. Τέλος, οι απαιτήσεις συντήρησής τους είναι εξαιρετικά αυξημένες, επίπονες και δαπανηρές.
Τα συρόμενα και τα ανοιγόμενα συστήματα τύπου ΑΤ χρησιμοποιούσαν κατά κόρον με υάλωση ένα απλό μονό τζάμι πάχους 4αρων έως 5 χιλιοστών με άμεση συνέπεια την ανύπαρκτη θερμομόνωση και ηχομόνωση. Στερούνταν σύγχρονων διατάξεων στεγάνωσης, θερμοδιαπερατότητας, ανεμοπίεσης και αντισεισμικότητας. Τα σημεία επαφής των προφίλ αλουμινίου δεν έχουν ελαστικά παρεμβύσματα και η στέγνωση των κατασκευών ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη. Μάλιστα τα ανοιγώμενα δεν έχουν ούτε κεντρικό λάστιχο το οποίο επιβάλλεται συμφώνα με τα σημερινά δεδομένα.
Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΚΟΥΦΩΜΑΤΩΝ
ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ-ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΙΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
Η αντικατάσταση ενός παλαιού τύπου κουφώματος με ένα σύγχρονο κούφωμα δημιουργεί θεαματικές επιπτώσεις στην εξοικονόμηση ενέργειας και ειδικά τα θερμοδιακοπτόμενα κουφώματα, όπου απομονώνουν ακόμα περισσότερο το εσωτερικό από το εξωτερικό περιβάλλον, μη επιτρέποντας την μεταφορά θερμότητας. Με αυτό τον τρόπο, περιορίζεται κατά το ελάχιστο η χρήση οικιακών συσκευών ψύξης και θέρμανσης και τα αποτελέσματα θα είναι περισσότερο αποτελεσματικά αν χρησιμοποιηθούν ενεργειακοί ανακλαστικοί υαλοπίνακες χαμηλής απορροφητικότητας και ακόμη περισσότερο με ειδικό αέριο argon στο διάκενο ανάμεσα στα δυο τζάμια. Τα σύγχρονα κουφώματα ακολουθούν διατάξεις στεγάνωσης με κεντρικό και περιμετρικό ελαστικό παρέμβυσμα στην κάσα του κουφώματος και περιμετρικό στα ανοιγώμενα φύλλα αλουμινίου. Εμείς ως υπεύθυνη εταιρεία, με συνέπεια στους πελάτες μας, με την εύθηνη της κατασκευής και της τοποθέτησης των κουφωμάτων και συμφώνα πάντα με τον τύπο και την σειρά των αλουμίνιων και τον τύπο των τζαμιών, δεσμευόμαστε να σας προσκομίσουμε τα έγραφα τα οποία αναφέρουν τον συντελεστή θερμομόνωσης, την στεγάνωση, και την ανεμοπίεση σύμφωνα με τις προδιαγραφές τους και τα πειράματα των εργαστηρίων, καθώς και των συνθηκών κατά των οποίων έγιναν τα πειράματα (ταχύτητα αέρα, βροχή κ.τ.λ.).
ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ – Την σημερινή εποχή, μέσα στα αστικά κέντρα και ιδιαίτερα σε κατοικίες σε κεντρικούς λεωφόρους, σε εθνικούς και κεντρικούς οδούς, η ηχομόνωση αποτελεί σημαντική παράμετρο για την αντικατάσταση των κουφωμάτων, σχετικά με την ποιότητα της ζωής μας. Καθίσταται άκρως σημαντική κατά την διάρκεια του ύπνου μας, αλλά και για να ηρεμήσουμε από μια κουραστική και πιεστική μέρα, να μελετήσουμε, να διαβάσουμε και να εργαστούμε με ηρεμία, απομονωμένοι από το εξωτερικό περιβάλλον. Οι σύγχρονες διατάξεις στεγάνωσης με κεντρικά και περιμετρικά ελαστικά παρεμβύσματα σε συνάρτηση με διπλές υαλώσεις, έχουν τη δυνατότητα να εμποδίσουν την μεταφορά του ήχου από το εξωτερικό περιβάλλον στο εσωτερικό της κατοικίας και το αντίστροφο .Σε κατοικίες με μεγάλο πρόβλημα ηχορύπανσης, αναβαθμίζουμε τα τζάμια των κουφωμάτων, προκειμένου να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Οι γείτονες πελάτες μας, που κατοικούν σε κεντρικούς λεωφόρους όπως η Λ. Συγγρού και η Ποσειδώνος, θα σας επιβεβαιώσουν τα αποτελέσματα που τους προσφέραμε την πλήρη ικανοποίησή τους .
ΑΣΦΑΛΕΙΑ – Οι σύγχρονοι μηχανισμοί κίνησης και ασφάλισης των κουφωμάτων διαθέτουν κλειστικές διατάξεις, εγκεκριμένες από την Ευρωπαϊκή ένωση και την εταιρεία της διέλασης των αλουμινίων οι οποίες προσφέρουν δυνατότητα αυξημένης ασφάλισής τους για αντικλεπτική προστασία. Υπάρχουν δε, ευρέως στην Ελληνική αγορά ειδικοί μηχανισμοί και κλειδαριές εσωτερικές και εξωτερικές, που προσαρμόζονται στα σύγχρονα κουφώματα, είναι εγκεκριμένοι από τις εταιρείες αλουμινίου και την Ευρωπαϊκή ένωση προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερη αντικλεπτική προστασία.
ΑΠΟΣΒΕΣΗ = Την σημερινή εποχή της κρίσης, καθημερινά αυξάνονται οι φόροι στα καύσιμα, στο φυσικό αέριο, στα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος κ.τ.λ. και επιπλέον 24% στον Φ.Π.Α. Η αντικατάσταση των κουφωμάτων λοιπόν, είναι ακόμη πιο αναγκαία, δημιουργεί εξαιρετική εξοικονόμηση ενέργειας, περιορίζοντας κατά το ελάχιστο την χρήση οικιακών συσκευών ψύξης και θέρμανσης και κάνετε την απόσβεση των χρημάτων που δαπανήσατε σε ακόμα μικρότερο χρονικό διάστημα παρέχοντας παράλληλα περισσότερη ασφάλεια, μεγαλύτερη ηχομόνωση, θέαση και φωτισμό.
ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ – Τα σημερινά κουφώματα αλουμινίου είναι σημαντικά πιο καλαίσθητα από τα παλαιότερης γενεάς. Διαθέτουν μεγάλη ποικιλία προφίλ, διαφόρων διατομών, παχών, διαφόρων τάξεως μεγέθους, (μικρά και μεγάλα) ίσια και καμπυλωτά. Υπάρχει ακόμα μεγαλύτερη ποικιλία χρωμάτων για να επιλέξετε και επιπλέον υπάρχουν νέα χρώματα, πιο ανθεκτικά με μεγαλύτερες αντοχές και για τις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες. Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα βαφής σε αποχρώσεις ξύλου, η δυνατότητα διχρωμιών (άλλο χρώμα μέσα άλλο έξω), καλύπτοντας έτσι την ιδανική κατά εσάς αισθητική, όχι μόνο του εσωτερικού αλλά και του εξωτερικού σας χώρου και να δημιουργήσετε ένα ιδανικό περιβάλλον της κατοικίας ή της εργασίας σας.
Ανάλογα με την τυπολογία που καλούμαστε να αντικαταστήσουμε, ακολουθούμε και διαφορετική μεθοδολογία στην υποδομή για την τοποθέτηση του νέου κουφώματος.
Ξύλινα κουφώματα – Σε αυτήν την αντικατάσταση υπάρχουν δύο διαφορετικές περιπτώσεις.
Α΄ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
Αφαίρεση των φύλλων του κουφώματος, των μεντεσέδων και τα περβάζια της κάσας της ξύλινης κάσας και τοποθέτηση της νέας κάσας αλουμινίου επάνω στην ξύλινη κάσα με νέα περβάζια αλουμινίου για την κάλυψη των μερεμετιών.
Β΄ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ
Πλήρη αποξήλωση της ξύλινης κάσας και του ρολού μαζί με το κουτί του και τοποθέτηση νέου κουφώματος με επικαθήμενο ρολό. Στο κενό που θα δημιουργηθεί από την αφαίρεση του κουτιού κατασκευάζετε σκελετός με γυψοσανίδα και εσωτερικά πετροβάμβακα για μεγαλύτερη θερμοηχομόνωση. Ανάμεσα στον τοίχο και στα προφίλ της κάσας αλουμινίου τοποθετείτε αφρός πολυορεθάνης ο οποίος μονώνει και στηρίζει επιπλέον την όλη κατασκευή. Τέλος, για μεγαλύτερη μόνωση αλλά και για στεγάνωση τοποθετείτε ειδικός στόκος σιλικόνης και αρμοκολα.
Συρόμενα αλουμινίου τύπου ΑΤ
Σε όλες τις περιπτώσεις αφαιρούνται όλα τα προφίλ αλουμινίου. Η αφαίρεση τους είναι γίνεται πολύ εύκολα και απλά, αφαιρώντας τις βίδες στερέωσης, που υπάρχουν στους οδηγούς και στα κάθετα προφίλ που στηρίζονται στον τοίχο και δεν αφήνουν μερεμέτια κατά την αποξήλωση. Για τα συρόμενα αλουμινίου του τύπου ΑΤ, υπάρχουν για αντικατάσταση πολλοί τύποι οδηγών, διαφόρων σειρών, ώστε το πλάτος των προφίλ να είναι ίδιο ή μεγαλύτερο από τα παλιά χωρίς να αφήνουν κενό και μερεμέτια. Στα χωνευτά κουφώματα επιλεγούμε οδηγούς οι οποίοι έχουν το αντίστοιχο πλάτος για να μπορεί να τοποθετηθεί στο υπάρχον διάκενο του τοίχου.
Ανοιγόμενα αλουμινίου τύπου ΑΤ
Σε όλες τις περιπτώσεις αφαιρούνται όλα τα προφίλ αλουμινίου. Η αφαίρεση τους είναι γίνεται πολύ εύκολα και απλά, αφαιρώντας τις βίδες στερέωσης που υπάρχουν περιμετρικά στις κάσες αλουμινίου και δεν αφήνουν μερεμέτια κατά την αποξήλωση.
Για αντικατάσταση κουφωμάτων, προτείνεται σήμερα η τοποθέτηση θερμοδιακοπτόμενων συστημάτων αλουμινίου, τόσο για τα ανοιγόμενα όσο και για τα συρόμενα. Οι λόγοι είναι ότι προσφέρουν πολύ καλύτερη θερμομόνωση και παρέχουν καλύτερο ενεργειακό πιστοποιητικό που ανεβάζοντας την αξία του ακινήτου. Αυτό δεν σημαίνει, όμως, ότι στην περίπτωση που για κάποιο λόγο απαιτείται να γίνει η αντικατάσταση με σύστημα χωρίς θερμοδιακοπή, αυτό δεν είναι πραγματοποιήσιμο. Πρακτικά, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι σε πολλές περιοχές της Ελλάδος με ήπιο τον Χειμώνα, δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιήσουμε θερμοδιακοπτόμενα (θερμομονωτικά) συστήματα κουφωμάτων, αφού και τα απλά με διπλό τζάμι, προσφέρουν πολύ καλή απόδοση και εναλλακτικά μπορούν να έχουν ενεργειακούς ανακλαστικούς υαλοπίνακες χαμηλής απορροφητικότητας και ακόμη ειδικό αέριο argon στο διάκενο ανάμεσα στα δυο τζάμια. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου οι κατοικίες έχουν πολύ καλή μόνωση στον φέρων οργανισμό και συμφώνα με την μελέτη των ενεργειακών μηχανικών, μπορούν να πιάσουν τον απαιτούμενο συντελεστή μόνωσης της οικίας και με τα πιο απλούς τύπους κουφωμάτων. Σύμφωνα με την νέα νομοθεσία, κάθε κτήριο πρέπει να έχει ενεργειακό πιστοποιητικό και χωρίς αυτό δεν μπορεί να το νοικιάσει ή να το μεταβιβάσει και η αξία του ακινήτου αλλά και του ενοικίου διαμορφώνεται ανάλογα με τον συντελεστή μόνωσης.
Το σίγουρο είναι, ότι η ελληνική βιομηχανία αλουμινίου, έχει αναπτύξει σήμερα και διαθέτει στην αγορά κορυφαία συστήματα κουφωμάτων τόσο από πλευράς απόδοσης, όσο από πλευράς λειτουργικότητας, ασφάλειας και design